Pelinomaiset ohjelmat

IMG_2860-0Kahoot!

Kahoot! tuo tuulahduksen pelillisyyttä opetukseen. Se on helppo ja toiminnallinen tapa haastaa oppilaita kisailemaan tiedoillaan. Samoin kuin peleissäkin saa suorituksista pisteitä ja pelinomainen musiikki tuo oman lisänsä visailuun. (Kummatkin lisät voi opettaja kytkeä pois halutessaan.) Liittyäkseen ”peliin” oppilaat tarvitsevat vain opettajan antaman pin-koodin eikä heidän tarvitse kirjautua palveluun. Oppilaat voivat osallistua ”peliin” älypuhelimella, tabletilla, pöytäkoneella tai padilla. Tarvitaan vain nettiyhteys.

Esa Kukkasniemi on esitellyt Kahootin käyttöönoton suomeksi You Tube-videolla.

Tässä vielä lisäksi Kahootin oma esittelyvideo.

osoite oppilaalle/osallistujalle: kahoot.it

osoite opettajalle/kyselyn tekijälle: create.kahoot.it

 

socrative Socrative

Socrativen avulla voit luoda erilaisia kyselyjä esimerkiksi ideointiin, arviointiin tai tunnin toiminnallistamiseksi.

Pohja ei ole visuaalisesti niin värikäs kuin Kahoot, mutta toiminnat ovat hiukan laajemmat. Opettaja voi luoda Socrativella yksinkertaisia oikein tai väärin -kysymyksiä, monivalintakysymyksiä tai avoimen vastauksen sisältäviä tehtäviä. Halutessaan tietovisassa voi käyttää myös edellä mainittujen kysymystyyppien yhdistelmiä.

Opettajan tulee luoda itselleen tunnukset tai käyttää gmail-tunnuksia. Oppilaat eivät tarvitse tunnuksia. Socrativea voi käyttää älypuhelimella, tableteilla, kannettavilla tai pöytäkoneilla, kunhan niissä vain on nettiyhteys. Vastaaminen onnistuu omaan tahtiin, mutta Socrativella voit luoda myös oppilaiden/ryhmien välisiä kisoja.

Oppilaan/osallistujan osoite: m.socrative.com

Opettajan/kyselyn tekijän osoite: b.socrative.com

Lisätietoa Socrativesta löydät esimerkiksi  Aika ja avaruus -blogista

 

WP_000491

Saarella-peli

Saarella on oppimispeli, joka on suunniteltu kehittämään oppilaiden yhteistyötaitoja. Sitä pelataan luokan tai muun ryhmän kanssa. Pelissä ryhmä haaksirikkoutuu tuntemattomalle saarelle, jossa heidän on selviytyäkseen opittava toimimaan tiiminä.

Saarella pelillä on omat opettaja-sivut, joilta löydät tietoa pelistä ja ohjeita sen pelaamisesta.

 

sormien_paikat_kymmensormijarjestelmassa

Typing Master Online- Kymmensormijärjestelmän opetusohjelma kouluille

Kuntamme kouluille on hankittu lisenssi Typing Master Online-opetusohjelmaan. Jokaiselle oppilaalle on omat tunnukset, joilla avautuu opetusohjelman pelinomainen maailma. Ohjelma sisältää kuusi erilaista kurssia väli- ja loppukokeineen, sekä kirjoituskokeita ja pelejä. Oppilas etenee opetusohjelmassa oman oppimisensa tahdissa.

Opettajan tunnuksilla avautuu tulosten seuranta ja mahdollisuus säätää kurssien asetuksia. Opettaja pystyy myös hallinnoimaan käyttäjiä sekä ryhmiä ja seuraamaan näiden harjoituksia. Tästä linkistä lisää Typing Master Online- ominaisuuksia.

 

 

Jätä kommentti